تاثیر بک لینک روی سئو سایت

 لینک چیست؟

لینک های داخلی، هم به بک لینک ها و هم لینک های خارجی معروف می باشند.

بک لینک ها همان هایپر لینک های HTML  هستند که ما را از یک سایت به وب سایت دیگر ارجاع می دهند.

آنها همیشه در فضای اینترنت وجود دارند و نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

اگر در تعطیلات سفر کرده باشید و از 3 نفر (همه انها کاملا به یکدیگر بی ربط هستند) بپرسید که بهترین کافی شاپ موجود در این شهر کجاست،

همه آنها نام های متفاوتی را به شما اعلام می کنند.

شاید خودتان احساس کنید که مثلاً از بین سه اسم نام برده شده، یکی از آنها بهتر است.

لینک ها نیز در موتور جستجو دقیقاً همین کار را انجام می دهند.

 

تاثیر بک لینک روی سئو سایت

 

موتورهای جستجو از اواخر سال 1990 لینک هایی را به عنوان رای ‌گیری برای محبوبیت و اهمیت یک وب سایت طراحی کردند.

لینک های داخلی یا لینک هایی که به صفحات داخلی با قلمروی یکسان مرتبط می‌شوند،

در وب سایت شما بسیار شبیه به هم کار می کنند.

مقدار زیادی از لینک های داخلی به یک صفحه خاص روی سایت شما اشاره می‌ کنند و این سیگنال را به گوگل می دهند

که این صفحه بسیار مهم است.

این کار را کاملاً از راه های طبیعی و بدون اسپم انجام می دهند.

موتورهای جستجو خودشان راه بازدید از لینک ها را خالص سازی کرده ‌اند. هم اکنون الگوریتم ها کارهایی مثل ارزیابی

سایت ‌ها و صفحات را بر اساس لینک هایی که پیدا می کنند،

انجام می دهند اما این الگوریتم ها چه چیزهایی هستند؟ موتورهای جستجو چگونه همه لینک ها را ارزیابی می کنند؟

همه اینها از مفهوم E_A_T  آغاز می شود.

شما دقیقا همان E-A-T هستید.

راهنماهای مقیاس بندی کیفیت موتور جستجوی گوگل، در مورد اهمیت E-A-T  بسیار تاکید می کنند.

E-A-T مخفف تخصص، اعتبار و اعتماد می باشد.

سایت ها ویژگی ‌هایی را که در چشم موتور جستجو با کیفیت پایین نمایان شوند را نشان می دهند.

زیرا از نظر آنها این سایت ها ارزش پاداش دهی ندارد.  E-A-T هر روز اهمیت بیشتری پیدا می ‌کنند،

زیرا می توانند هر چه سریعتر کاربر را به مقاصدش برسانند.

ساخت یک سایتی که از لحاظ تخصص، اعتبار و اعتماد بتواند کیفیت خوبی داشته باشد،

در نتیجه راهنمایی خوبی در مورد سئو نیز خواهد بود.

نه تنها می توانید نتایج بهتری از این سایت بگیرید، بلکه آینده این سایت نیز بهتر خواهد بود.

در کنار همه اینها می تواند ارزش عالی به توزیع کنندگانی بدهد که خود گوگل هم دقیقاً سعی بر همین کار دارد.

E-A-T و لینک ها به سایت شما

هرچقدر یک سایت محبوب تر و مهم تر باشد، لینک های با ارزش تری را در خود دارد.

سایتی مثل ویکی پدیا تعداد زیادی لینک مربوط به سایت‌های مختلف دارد.

این موضوع نشان می دهد که اعتبار و اعتماد در این سایت بسیار بالا می باشد و همچنین نیازمند هزینه بیشتری است.

برای دریافت اعتماد و اعتبار با موتورهای جستجو،

به لینک هایی از وب سایت هایی نیاز خواهید داشت که کیفیت‌ های E-A-T را نشان دهد.

E-A-T ها حتماً نباید در حد سایت هایی مثل ویکی پدیا باشند. فقط باید جستجو کنندگان قابل اعتماد و محتوای با ارزشی را ارائه دهند.

لینک های دنبال شده و دنبال نشده

به یاد بیاورید که لینک ها چگونه به عنوان رای گیری فعالیت می کنند؟ مفهوم دنبال نشده

یا nofollow (از دو کلمه no و follow تشکیل شده است) به شما اجازه می دهد هنگام حذف

رای گیری برای اهداف موتور جستجو به یک منبع لینک بدهید.

همانطور که به نظر می رسد، این لینک ها به موتورهای جستجو اعلام می‌ کنند که لینک خاصی را دنبال نکنند.

بعضی از موتورهای جستجو هنوز به سادگی آنها را دنبال می کنند تا صفحات جدیدی را کشف کنند

اما این لینک ها به اندازه کافی خالص نیستند.

نابراین در شرایطی کاربردی هستند که یک صفحه یا به دلیل منبع غیر قابل اعتماد و یا به دلیل مبلغ بالا لینک خورده باشد.

در واقع ساخت لینک را غیر طبیعی جلوه می دهد.

به طور مثال؛ فرض کنید که یک پست در مورد ساخت لینک نوشته اید و می خواهید

که نمونه ای از آن را با ساخت لینک ضعیف و یا اسپم دار مقایسه کنید.

در چنین شرایطی می ‌توانید به یک سایت مجرم، بدون اینکه گوگل اعتمادش را به شما از دست بدهد، لینک کنید.

لینک های استاندارد (آنهایی که هیچ دنبال کننده ای نداشته اند) مثلاً شبیه به لینک های زیر می باشند:

<a href=””>I love Moz</a>

لینک بدون دنبال کننده تقریباً شبیه لینک زیر می باشد:

<a href=”” rel=”nofollow”>I love Moz</a>

اگر لینک هایی را دنبال کنید که همه خالصی های یک لینک را رعایت کرده باشد،

به این معناست که فقط قصد دنبال کردن لینک را داشته اید؟

به تمام راه حل هایی که می توانید از طریق آن لینک هایی را برای وب سایت شخصی خود ایجاد کنید، فکر کنید.

یک پروفایل فیس بوک، یک صفحه یلپ، یک حساب توییتر و غیره.

این ها همگی راه های طبیعی برای اضافه کردن لینک ها به وب سایت شما می باشند

اما نمی تواند به اندازه کافی رای خوبی را برای وب سایت شما به وجود بیاورد.

تنظیم یک پروفایل توییتر با یک لینک به وب سایت شما نمی ‌تواند به اندازه توییتر رای بگیرد.

کاملاً طبیعی است که سایت شما در مورد لینک های دنبال شده (فالو) و دنبال نشده (نوفالو) در پروفایل لینک های خود تعادل داشته باشد.

لینک دنبال نشده ممکن است اعتبار کافی را به دست نیاورده باشد اما می تواند ترافیک ارزشمندی را به سایت شما ارسال کند

و باعث شود که لینک های فالو بیشتری در آینده به وجود بیاید. خرید بک لینک از سایت های معتبر تاثیر قوی روی سئو سایت شما دارد.

تاثیر بک لینک روی سئو سایت با کار های بالا فوق العاده میباشد.

 

تاثیر بک لینک روی سئو سایت

 

پروفایل لینک شما

پروفایل لینک شما یک ارزیابی کلی برای همه لینک های داخلی سایت شما می باشند که آنها را در این مدت زمان دریافت کرده اید:

تعداد کلی لینک ها کیفیت آنها (از لحاظ دارا بودن اسپم) توزیع آنها (مثلاً اینکه یک وب سایت صدها بار شما را لینک کرده

یا 100 عدد سایت به یکباره شما را لینک کرده اند) و مواردی از این دست.

وضعیت پروفایل لینک به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند که چگونه سایت شما با بازدید از سایت ها روی اینترنت ارتباط دارد؟

انواع مختلفی از ابزارهای سئو وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا پروفایل لینک خود را آنالیز کرده و ساختار کلی آن را درک کنید.

کیفیت پروفایل یک لینک سالم چیست؟

زمانی که افراد شروع به یادگیری در مورد قدرت لینک ها می کنند، کم کم با فواید بیشتری از آن ها روبرو می شوند

آنها راه هایی را پیدا می‌ کنند که چگونه لینک های مصنوعی و ساختگی را فقط

برای افزایش امتیاز در موتور جستجو به دست بیاورند.

در حالیکه این تمرین ها و تکنیک های خطرناک گاهی اوقات می تواند کارآمد باشد

اما کاملاً بر خلاف مفاهیم و خدمات گوگل می باشد

و ممکن است منجر به حذف صفحات وب سایت یا قلمروهای کلی از نتایج جستجو شود.

پس همیشه سعی کنید یک پروفایل لینک سالم داشته باشید.

یک پروفایل لینک سالم ، پروفایل لینکی است که موتورهای جستجویی که لینک ها و اعتبار را دریافت کرده اند را نشان می دهد.

فقط  نباید در این مسیر دروغ بگویید، تقلب کنید یا چیزی را بدزدید. موتور جستجو باید به پروفایل لینک و صداقتتان اعتماد کند

و بداند که تمام این موفقیت ها را به دلیل تلاش بالا به دست آورده اید، نه از روش های سیاه.

لینک های سرمقاله ای

لینک های سرمقاله ای، لینک هایی هستند که از طریق سایت ها و صفحاتی که قرار است به آنها لینک کنید، اضافه می شوند.

اغلب پیدایش لینک های به دست آمده، از طریق تولید محتوا با کیفیت بالا ایجاد می شود

و افراد تمایل پیدا می ‌کنند که به محتوای شما رفرنس بزنند.

دقیقاً همینجاست که محتوای شما به عنوان یک محتوای با کیفیت بالا شناسایی خواهد شد

و این یک مرحله ضروری برای ارتقای وب سایت می باشد.

اگر بتوانید منابع معتبر و بهتری روی وب‌ سایت ایجاد کنید،افراد مختلفی نیز به طور طبیعی به وبسایت شما لینک می کنند.

لینک های دریافتی هیچ نیازی به فعالیت خاصی از سمت شما ندارند.

فقط باید سعی کنید که محتوای با ارزشی را تولید کنید و شروع به آگاهی دادن به مخاطبانتان کنید.

لینک هایی که به موضوعات وب سایت شما شبیه و مرتبط هستند

لینک هایی که به موضوع وب سایت شما شبیه تر می باشند، عموما بهتر از این کارها هستند که به وبسایت شما مرتبط نیستند.

اگر وبسایت شما محصولات مربوط به حیوانات خانگی را می فروشد ،

بنابراین محتوای مرتبط با حیوانات خانگی می ‌تواند ارتباط بیشتری را نشان دهد.

علاوه بر آن لینک هایی که به منابع نامعتبر مربوط هستند، باعث ایجاد سیگنال های سردرگم کننده به موتورهای جستجو می شوند.

در نتیجه نمی تواند تعیین کند که صفحه سایت مورد نظر شما دقیقاً در مورد چه موضوعی صحبت می‌ کند.

انکر تکستی که توضیحی و مرتبط بدون اسپم است

انکر تکست کمک می کند تا به گوگل بگوید که موضوع صفحه شما در مورد چه چیزی است.

اگر صد ها لینک در صفحه شما به تعداد زیادی کلمه و عبارت اشاره کنند، احتمال امتیاز بالای صفحه شما بیشتر خواهد بود.

اگرچه که در انجام این کار باید احتیاط کنید. بسیاری از بک لینک ها با آنکر تکست یکسان می توانند

نشان دهنده این باشند که موتورهای جستجو سعی دارند

امتیاز شما را در نتایج جستجو افزایش دهند.

به این مثال توجه کنید. از 10 نفر از دوستانتان به طور جداگانه در زمان های مختلف بپرسید که روز خود را چگونه سپری کردند.

فرض کنید همه آن ها با یک عبارت یکسان به شما پاسخ می دهند و می گویند: عالی! امروزم را با پیاده روی آغاز کردم.

سپس یک غذای عالی برای ناهار پخته و میل کردم.

قطعاً رویداد چنین اتفاقی برای شما عجیب می باشد و به دوستانتان مشکوک می شوید.

این اتفاق در مورد گوگل هم همین گونه رخ می ‌دهد.

قراردادن محتوای کاملا کپی شده از صفحات هدف با انکرتکست به شما کمک می کند

بفهمید که هر صفحه در مورد چه چیزی صحبت می کند اما اگر این محتوا کپی شده باشد،

کاملاً گوگل را مشکوک می کند.

پس به دنبال محتوای مرتبط باشید، نه به دنبال کپی کردن؛ از اسپم دوری کنید.

لینک ها ترافیک زیادی را به سایت شما ارسال می کنند

ساخت لینک هرگز نباید فقط به بهانه امتیاز موتور جستجو انجام شود.

ساخت لینک و یک سئوی مناسب باید هوشمندانه انجام شود تا امتیاز خوبی بگیرد.

پس حتماً باید روی دریافت لینک هایی تمرکز کنید که ترافیک با کیفیتی را به وب سایت شما می آورند.

یکی دیگر از دلایلی که نشان می دهد چرا لینک های مربوط به وب سایت های مرتبط، ارزش بیشتری

را در سایت شما به وجود می ‌آورند، همین ترافیک بالای مخاطب است.

تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.