بک لینک چیست ؟

بک لینک چیست ؟ بک لینک به سادگی پیوندی است از یک وب سایت به وب سایت دیگر. موتورهای جستجوگر مانند گوگل از بک لینک به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند زیرا وقتی وب سایت به دیگری پیوند می یابد، بدان معنی است که آنها معتقدند محتوای قابل توجه است بک لینک های با کیفیت بالا می توانند به افزایش جایگاه و نمای سایت در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند.

بک لینک چیست ؟

لینک دهنده چگونه کار می کند؟

لینک دهنده نقش مهمی در الگوریتم موتور جستجو ، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد وب سایت شما ایفا می کند .

آسانترین راه برای فکر کردن به بک لینک می تواند گفتگوهای بین وب سایت ها باشد.

به عنوان مثال ، محمد یک وبلاگ نویس است و مقاله بسیار جالبی را درباره یک رویداد ورزشی می نویسد.

وبلاگ نویس دیگری ، راحله ، هنگام اشتراک دیدگاه خود به مقاله جان پیوند می زند. از آنجایی که او در مورد مجله اینترنتی مشهور خود در مورد این موضوع می نویسد ، این امر باعث ایجاد بک لینک به پست محمد می شود.

از آنجا که مجله آنلاین محبوب است ، بسیاری از سایت های دیگر به مقاله وی پیوند دارند. این باعث افزایش مجله آنلاین می شود و مقاله محمد نیز از یک سایت معتبر به بک لینک با ارزش می رسد.

اساساً این یک برد برد است.

 

انواع بک لینک چیست ؟

دو بک لینک اصلی وجود دارد و یکی از دیگری با ارزش تر است. بیایید نگاهی گذرا به هرکدام و نحوه تأثیرگذاری سایت شما بیاندازیم.

 

انواع بک لینک

 

یک برچسب Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که پیوند را نادیده بگیرند. آنها هیچ ارزشی را از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین ، به طور معمول آنها در بهبود رتبه جستجو یا دید شما مفید نیستند.

پیوندهای Dofollow نوع بک لینک است که همه می خواهند. فقط بخاطر داشته باشید که افرادی که از سایتهای محترم به دست می آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع بک لینک می تواند به بهبود رتبه موتورهای جستجو کمک کند.

با این وجود ، پیوندهای dofollow وجود دارد که بد یا “سمی” تلقی می شوند. این پیوندها از سایتهای مشکوک حاصل می شوند و یا با شکستن شرایط خدمات موتور جستجو به دست می آیند.

این ممکن است باعث شود که Google شما سایت شما را جریمه کند یا حتی ایندکس کند . به یاد داشته باشید ، این مسئله درمورد کمیت بک لینک نیست ، بلکه کیفیتی است که باعث تغییر در رتبه بندی می شود.

 

چگونه بک لینک بگیریم؟

ایجاد بک لینک به سایت شما وقت و تلاش می کند. در اینجا 7 روش ساده برای شروع ساخت لینک های با کیفیت برای وب سایت خود آورده شده است.

پیوندهایی به سایت خود در پروفایل رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

در جستجوی گوگل پستی را که قبلاً رتبه خوبی دارد انجام دهید و سپس آن را بهبود و توسعه دهید.

پست های لیست ، پست های “چگونه به” ، “چرا” ، پست های اینفوگرافی یا پست هایی با فیلم های جاسازی شده ایجاد کنید. این قالب ها معمولاً بک لینک های بیشتری نسبت به پست های استاندارد دارند.

پست های راهنمای نهایی را بنویسید. این مطالب بسیار طولانی است که حاوی چندین هزار کلمه است و هر زاویه ای از موضوع را در بر می گیرد.

ارسال پست های مهمان در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر

با تأثیرگذار در طاقچه یا صنعت خود تماس بگیرید و در مورد مقاله ای در سایت خود به آنها بگویید که ممکن است بخواهند به آن لینک دهند.

در صنعت شما مصاحبه کنید و به آنها پیوند دهید ، بدون شک آنها به سایت شما پیوند می زنند.

شما همچنین می توانید تحقیق مربوط به بک لینک را انجام دهید. برای انجام این کار ، باید بک لینک های رقبای خود را ببینید که رتبه خوبی دارند.

یک ابزار بک لینک مانند SEMrush می تواند به شما در یافتن این پیوندها کمک کند ، بنابراین می توانید هدف قرار دادن آن دامنه ها به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد لینک خود را شروع کنید.

 

 

چگونه می توانم بک لینک های خود را بررسی کنم؟

ابزارهای مختلف نظارت بر بک لینک وجود دارد که به شما امکان می دهد لینک های وب سایت خود را از جمله کنسول جستجوی Google ، SEMRush ، Ahrefs و غیره بررسی کنید.

توجه به پشت پرده های شما بسیار مهم است. دستورالعمل های Google Webmaster شما را ملزم می کند که از صاحبان وب سایت سمی بخواهید که لینک های خود را از سایت خود حذف کند. اگر این کار را نکنید ، Google می تواند وب سایت شما را جریمه کند ، و رتبه صفحه شما شروع به کاهش نتایج جستجو خواهد کرد.

بنابراین ، مهم است که بدانید چگونه به این 3 سؤال پاسخ دهید:

از کجا می توانم تمام بک لینک هایم را پیدا کنم؟

چگونه می توانم بدانم که آنها سمی هستند؟

چگونه می توانم با صاحبان سایت backlink سمی تماس بگیرم؟

خوشبختانه ، جواب با ابزارهای مناسب آسان است.

می توانید از Google Search Console برای رشد سایت و مشاهده لینک های پشتی خود استفاده کنید ، اما این امر می تواند زمان زیادی را ببرد و به آنچه می تواند محدود باشد ، محدود می شود.

با این وجود ابزارهای سریعتر و بهتری وجود دارد. به عنوان مثال ، با استفاده از SEMrush می توانید به سرعت به هر سه سوال مهم و خیلی موارد دیگر پاسخ دهید.

SEMrush دو حوزه اصلی دارد که بطور اختصاصی با بک لینک ها سروکار دارد. اولین بخش Backlink Analytics است که به شما امکان می دهد رقبای خود را مطالعه کنید و دوم بخش Audit Backlink.

بیایید نگاهی گذرا به بخش حسابرسی Backlink بیندازیم زیرا به شما امکان می دهد تمام بک لینک های سایت خود را پیدا کنید.

 

در مرحله بعد ، ابزار حسابرسی بک لینک SEMrush هر بک لینک را بررسی می کند و انواع سمی را مرتب می کند. به این ترتیب می توانید قبل از جریمه وب سایت خود ، پیوندهای سمی را پیدا کرده و از بین ببرید.

 

و یکی از بهترین موارد در مورد SEMrush این است که به شما امکان می دهد تا صاحب وب سایت سمی را درست از روی صفحه کاربر ایمیل کنید.

با ابزاری مانند SEMrush می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید ، بک لینک های رقبا را ببینید و در یک مکان مناسب مدیریت کنید.

پیگیری نمایه بک لینک شما مقدار زیادی از ارزش سایت شما به شما می گوید و بخش مهمی از استراتژی SEO سایت شما است.

ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند یاد بگیرید که بک لینک چیست ، و چگونه می توانید از آنها برای رشد وب سایت خود استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

تمامی حقوق برای این قالب محفوظ است.